-
Pri Objednávke Tovaru si Kupujúci zvolí spôsob, akým mu Predávajúci dodá Tovar. Kupujúci si môže zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov dodania Tovaru:
-
osobný odber v prevádzke Predávajúceho – na adrese VESPO SK s.r.o., Murgaša 169/38, 971 01 Prievidza (ďalej ako „miesto osobného odberu“) počas otváracích hodín prevádzky Predávajúceho,
-
doručenie Predávajúcim na adresu zvoleného odberného miesta Kupujúcim prostredníctvom prepravnej služby „GLS“ na adresu Kupujúceho pri vypĺňaní Objednávkového formulára (ďalej aj ako „odberné miesto“).
-
V prípade, ak si Kupujúci zvolí osobný odber na mieste osobného odberu, môže si prevziať Tovar po úhrade Kúpnej ceny do 15 dní od doručenia elektronickej správy Predávajúcim o tom, že Tovar je pripravený k odberu na mieste osobného odberu. V prípade, ak Kupujúci Tovar neprevezme ani do 15 dní po uplynutí lehoty uvedenej v predchádzajúcej vete tohto bodu obchodných podmienok, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy, predať Tovar tretej osobe a je povinný vrátiť Kupujúcemu uhradenú cenu za Tovar.
-
Pri dodaní Tovaru prostredníctvom doručenia na adresu zvoleného odberného miesta Predávajúci doručuje Tovar v čo najkratšom možnom termíne po úplnej úhrade Kúpnej ceny Kupujúcim, spravidla do dvoch pracovných dní od úhrady Kúpnej ceny, vždy však najneskôr do 30 dní odo dňa vzniku Zmluvy (ak Kupujúci uhradil (Kúpnu cenu). Predávajúci informuje Kupujúceho prostredníctvom elektronickej správy o predpokladanej dodacej dobe v súlade s týmto bodom obchodných podmienok spravidla v Potvrdení objednávky.
-
V prípade, ak ide o dodanie Tovaru mimo územia Slovenskej republiky (okrem dodania do Českej republiky v súlade s bodom 1.2. tohto článku obchodných podmienok), takéto dodanie Tovaru sa uskutočňuje len na základe predchádzajúcej písomnej dohody medzi Zmluvnými stranami o cene za poštovné, balné, a o ostatných dodacích podmienkach.
-
Pri prevzatí Tovaru sa Kupujúci preukáže identifikačným PIN kódom, ktorý Predávajúci (alebo prepravná spoločnosť v mene Predávajúceho) pošle na telefónne číslo Kupujúceho a/alebo prostredníctvom elektronickej správy Kupujúcemu, ktoré sú uvedené v Objednávke. Za ochranu uvedeného identifikačného kódu zodpovedá Kupujúci.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo určiť dni, počas ktorých nebude dodávať Tovar. O tejto skutočnosti bude vopred a včas informovať Kupujúcich v elektronickom obchode.
-
Dodanie tovaru sa považuje za uskutočnené odovzdaním Tovaru Kupujúcemu. V prípade, ak Predávajúci dopraví objednaný Tovar Kupujúcemu na odberné miesto, je Kupujúci povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala ním určená oprávnená osoba v lehote stanovej v správe, ktorou Predávajúci alebo prepravná spoločnosť v mene Predávajúceho vyzve Kupujúceho na prevzatie Tovaru.
-
V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru dodanie na adresu zvoleného odberného miesta Kupujúcim prostredníctvom prepravnej služby „GLS“, je Kupujúci povinný popri cene za Tovar uhradiť aj náklady za tento spôsob dodania Tovaru, ktoré budú Kupujúcemu vyčíslené v Objednávkovom formulári, pred uzatvorením Zmluvy, ako aj v Potvrdení objednávky prostredníctvom elektronickej správy, ako cena za dodanie Tovaru. Predávajúci je oprávnený neúčtovať za dodanie Tovaru žiadny poplatok. Platí, že ak v Objednávkovom formulári nie je uvedená cena za dodanie Tovaru, je dodanie Tovaru Kupujúcemu bezplatné.
-
Kupujúci je povinný po uzatvorení Zmluvy uhradiť celkovú cenu za Tovar bez zbytočného odkladu, pričom je oprávnený si v Objednávkovom formulári zvoliť medzi nasledujúcimi spôsobmi úhrady celkovej ceny za Tovar:
-
platba prostredníctvom prevodu finančných prostriedkov na bankový účet Predávajúceho, pričom platobné údaje doručí Predávajúci Kupujúcemu spolu s Potvrdením Objednávky alebo bez zbytočného odkladu po jeho doručení,
-
platba platobnou kartou online prostredníctvom platobnej brány, na ktorú bude Kupujúci po uzatvorení Zmluvy presmerovaný a v prípade, ak si zvolí ako spôsob platby platbu prostredníctvom platobnej brány, je povinný postupovať pri platbe podľa tam uvedených pokynov.
-
Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci mu doručí Tovar až po úplnej úhrade celkovej ceny za Tovar niektorým z vyššie uvedených spôsobov.
-
V prípade, ak ide o Kupujúceho – Podnikateľa, sú Zmluvné strany oprávnené sa dohodnúť v individuálnych prípadoch aj na inom spôsobe platby za Tovar a/alebo dodania Tovaru, pričom v takom prípade má takáto dohoda prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
-
Vlastnícke právo k Tovaru prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho odovzdaním Tovaru Kupujúcemu pri jeho dodaní. Od momentu odovzdania Tovaru Kupujúcemu prechádza na Kupujúceho nebezpečenstve vzniku škody na Tovare. Za odovzdanie Tovaru v prípade Kupujúceho – Podnikateľa sa považuje jeho odovzdanie prepravnej spoločnosti na prepravu a umožnenie Kupujúcemu uplatňovať práva z prepravnej zmluvy a v prípade Kupujúceho – Spotrebiteľa sa za odovzdanie Tovaru považuje prevzatie Tovaru Kupujúcim – Spotrebiteľom.
-
Ak nie je dohodnuté, ako má byť Tovar zabalený, Predávajúci Tovar zabalí podľa obchodných zvyklostí platných v čase balenia Tovaru na prepravu, vždy však takým spôsobom, aby bola zabezpečená ochrana Tovaru pred jeho poškodením.
-
Kupujúci je povinný po prevzatí Tovaru zásielku skontrolovať, najmä preveriť, či obal, v ktorom je tovar zabalený nie je poškodený alebo iným spôsobom znehodnotený.
-
Pri Tovare označenom v elektronickom obchode ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“ alebo iným obdobným označením, ktorý nie je v danom momente na sklade, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho e-mailom alebo inou formou o dostupnosti uvedeného Tovaru ako aj o dodacích lehotách v lehote 3 pracovných dní odo dňa dopytu Kupujúceho, resp. jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý záujem Kupujúceho o uvedený Tovar.
-
V prípade, ak si Kupujúci neprevezme Tovar na ním zvolenom odbernom mieste alebo akýmkoľvek iným spôsobom zmarí dodanie Tovaru, vzniká Predávajúcemu nárok na náhradu škody voči Kupujúcemu v jej skutočnej výške.